dilluns, 1 de febrer del 2010

Escapada al Monsant I

Aquest dissabte he estrenat les sortides pim pam pum al Monsant, i a més fent un circuit clàssic tot i que amb una variant deguda al fort vent que bufava. Això feia que la temperatura encara fos més baixa del que marcaven els termòmetres, uns 3-4 graus. Mostra de la fresqueta que fa aquests dies per aquí dalt, són les fotos de plantes gebrades.

Vaig sortir a les 10:30 de la Morera del Monsant , pujant pel Grau de La Grallera fins a dalt de la Serra Major. Aquí el vent ja picava de valent i es pot veure en les fotos com als pals indicadors hi havia gel. També encara hi restaven zones amb neu que per la seva orientació no s'havien acabat de desfer.

Una vegada a la Serra Major, cap a la dreta a buscar la Cova Santa. Tot i fer fred encara hi vaig trobar un parell de grupets de gent, uns hi entraven, els altres en sortien.

D'allà enlloc de pujar de nou a Serra Major vaig continuar per un corriol que fa cap just a la Roca dels Caçadors, o sigui on finalitza el grau dels tres Graons. Des d'allí hi havia una vista molt impressionant de La Morera, Siurana, el pantà, i del Montsant clar. I als peus l'ermita de Sant Joan del Codolar.



Des d'allí mateix vaig remuntar de nou fins arribar a la Roca Corbatera (1.166) el punt més alt del Montsant, on vaig coincidir amb un noi d'Albinyana que portava pujant al Monsant tot el mes de Gener.... Com no era qüestió d'explicar-se tota la vida amb el vent i fred que feina...el vaig deixar mirant mapes i més coses a dalt de tot i vaig agafar el camí de tornada, tot seguint per la Serra Major i desviant-me a l'esquerra per baixar pel Grau de l'Agnet.

Al final vora 3 horetes de vent, fred, fang i cabretes. Què més podem demanar !?